vineri, 26 decembrie 2014

Am murit, din fericire: Intoarcerea - Theo Anghel, Recenzie

Prezentare :

Tânăra Oriana moare într-un accident, chiar în ziua nunții ei. Pentru oricine, acesta ar părea sfârșitul. Nu și pentru ea. Se întoarce ca recuperator de suflete, însă nu la vechea viață și familie, pentru care trebuie să rămână moartă, ci la una cu totul nouă. Răsfățul  și confortul, considerate garantate mai înainte, se duc acum pe Apa Sâmbetei. Va trebui să lupte pentru a-i salva pe ceilalți, dar și pe sine. Apar noi prieteni, noi dușmani și… prima iubire?

Parerea mea:

Nu stiam la ce sa ma astept atunci cand am inceput sa citesc cartea, insa pe parcursul lecturii am experimentat mai multe sentimente. M-a impresionat felul autoarei de a surprinde felul in care Oriana se lupta pentru a-i salva pe altii, atat cu binele cat si cu raul, lupta continua pe care orice om o duce in viata lui, nestiind pe ce drum e mai bine sa o apuce. Mi-a placut extrem de mult povestea si sunt extrem de curioasa ce se va intampla in volumele urmatoare.

Oriana este o fata obisnuita, ca oricare alta, sau cel putin asa credeam la inceput. In ziua nuntii sale ii cere unei dintre prietenele ei cele mai bune,Astrid, pasionata de supernatural, sa ii citeasca in cartile de tarot. Ce vede aceasta o tulbura profund insa incearca sa isi ascunda sentimentele, astel nedezvaluindu-i Orianei ce citise. Mai tarziu la biserica Damir, viitorul sot al Orianei, cere sa o vada inainte de slujba, insa Elena, verisoara acesteia -indragostita pana peste cap de Damir- se impotriveste, dar Oriana nu o asculta asa ca iese sa il vada. Dupa scurt timp se intampla tragedia. Oriana moare.

De aici povestea capata un fir narativ si mai interesant. Aceasta se trezeste intr-un desert in care vede mai multa lume care sta la coada, insa este o multime mai mult inerta deoarece ea este singura care pare ca realizeaza unde este si ce se intampla defapt. Ajunsa la capatul liniei aceasta vede trei porti, iar ea este trimisa pe cea din mijloc unde ii intalneste pe Amadeus - reprezenant al railui- si Malorum - reprezentant al iadului - primul mentionat explicandu-i ca este un recuperator de suflete. Acesta ii explica in linii mari tot ce trebuie sa stie despre recuperatorii de suflete, insa ea fiind mult prea atenta la Malorum pierde informatii utile. Mai confuza ca niciodata Oriana este trimisa in Chaos - Pamant -  pentru a-si indeplini misiunea. Pentru a putea duce misiunile la bun sfarsit acesteia i s-au oferit doi salvatorem, Ama din partea Raiului si Abel din partea Iadului.

Aventura ei de-abia acum incepe, Oriana reuseste sa salveze trei suflete in primul volum insa multe alte obstacole ii intervin in cale.

Faptul ca vede lumea cu alti ochi o ajuta in hotararea acesteia pe ce cale sa o apuce. Ajuta oameni pe care in viata anterioara nici macar nu i-ar fi observat, sau daca ar fi facut-o, ar fi trecut pe langa ei cat mai repede posibil. Isi ajuta prietenii, fapt care nu tine de misiunile ei de salvare a sufletelor. Il intalneste pe Marc, un alt recuperator, asa-zis rau, dar care o salveaza din mai mule situatii. Sper ca povestea lor sa continuie si in volumele urmatoare sunt foare curioasa unde o sa se ajunga si sper ca acestia sa ajunga sa fie impreuna...

O idee foarte interesanta abordata de autoare si i-a iesit in mod exceptional, chiar merita citita carte, te va face sa privesti cu alti ochi lumea care te inconjoara, cel putin pe mine m-a facut sa ma gandesc la anumite lucruri. Inca odata sunt extrem de fericita sa stiu ca si noi avem asemenea comori in literatura !! Recomand cartea cu cel mai mare drag! Felicitari Theo Anghel pentru asemenea poveste fantastica!!
 Editura: Herg Benet
Nota:5/5
Lali *